torsdag 28. april 2011

Scribus

Da har jeg fått prøvd Scribus, et program som absolutt kan være nyttig både på jobb og privat. Jeg har laget en informasjonsplakat om innlevering av lærebøker, noe som er veldig relevant i slutten av skoleåret. Om den er bra nok til å brukes vil jeg kun se når jeg har skrevet den ut og ser klarheten av skriften osv. Teksten må muligens også endres litt, sånn at dette ikke er den endelige utgaven.

I forbindelse med skoleslutt skal vi prøve å gjøre noen tiltak for å få mindre antall purringer og regninger på lærebøker, noe som er en stor ekstrajobb. En slik plakat hengt opp over store deler av skolen kan da kanskje få flere til å levere inn bøkene (ilag med informasjon på it's learning, påminnelser fra lærerne osv).

2 kommentarer:

  1. Eksempel på plakat som skal vekke oppmerksomhet slik at budskapet når frem. Jeg tror slik visuell kommunikasjon virker mye bedre enn et ark/oppslag med bare tekst. Bra.
    Det virker som linjeavstanden i Scribus forblir den samme uansett størrelse på skrifta. Det betyr at dersom skriftstørrelsen økes mye må også linjeavstanden justeres. Dette tuklet Ingunn og jeg med i dag. Hun eller jeg kan vise deg.

    SvarSlett
  2. Savner bilde av en litt småsint bibliotekar til skrekk og advarsel...

    SvarSlett