fredag 6. mai 2011

Eksamenskriving

Pga tur til Warszawa for alle ansatte på skolen kom jeg ikke ordentlig i gang med eksamenskriving før i går. Derfor blir det mye jobbing framover....

Dette innlegget er forøvrig et godt eksempel til eksamensoppgaven...et eksempel på hvor lett det er å la seg distrahere og multitaske. Her tenkte jeg plutselig at det kunne vært artig å lagt inn et innlegg fra oppgaveskrivingen....og oppgaveskrivingen ble nedprioritert for dette. Leser et veldig interessant kapittel om slike ting i en bok nå. Emner som altfor få i dagens samfunn er oppmerksomme på. Forskning viser at de som multitasker mye ikke er mer effektiv til å jobbe i forhold til de som ikke multitasker. De er dårligere. Jeg er selv mest effektiv til å jobbe og skriver de beste tingene når jeg ikke har på internett. Mer kommer i oppgaven....

:-)

2 kommentarer:

  1. Hehe, kjenner meg veldig godt igjen... :) Sitter på jobben i helga og skriver oppgave - og prøver å la være å gjøre noe annet. Men så var det internett, da. Som av og til kommer i veien. Nå skulle jeg f eks bare innom bloggen min for å sjekke en ting jeg skrev i innlegget om læreplanrapportene - og da så jeg at du hadde skrevet noe og da måtte jeg jo bare sjekke det... og så har jeg latt meg avspore, nok en gang.

    Well, vi skal nok klare å komme i mål likevel! :) Lykke til videre!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg igjen. Det er mye som frister "der ute". Når det ikke skal skrives mye, helst godt og med frist, koser jeg meg med alt jeg kan "plukke opp" med nettleseren. Produktene, ofte "ting" jeg skal presentere for studenter, blir ofte annerledes enn det jeg hadde tenkt. Og godt er det.

    SvarSlett