tirsdag 5. april 2011

Ferdig konferanse



Da har jeg vært på konferanse i Sandefjord. En interessant konferanse som var like relevant enten en er lærer eller bibliotekar. Interessant omvisning på Sandefjord vgs sitt nye læringssenter. Tenker meg at jeg lager en bildefortelling med bilder derfra. For de som vil lese mer fra konferansen har de lagt inn mye på hjemmesidebloggen til konferansen. Medieklasser fra de lokale videregående skolene hadde ansvaret for å skrive artikler og ta bilder fra konferansen og ellers ta seg av alle de mediefaglige tingene (f eks journalister). Perfekt praksis for dem.

En ting jeg merket meg og som sikkert er "i tiden" nå, var hvor mange som satt med pc'ene sine og holdt på under foredragene. Enten de nå tvitret eller blogget direkte fra konferansen, skrev notater eller surfet på nettet (som mange gjorde), er det noe som ikke jeg har vært vant med. På konferanser har jeg vært vant med at man sitter og følger med på det som framføres uten pc. Men her satt de og rullet opp og ned på pcskjermene sine ustanselig. Kanskje et tegn på at også jeg er litt gammeldags innen noen områder :-)


1 kommentar:

  1. Konkret og godt fra konferansen. Bra at innholdet var relevant uansett profesjon i skoleverket. Vi er alle lærende og kan lære av hverandre.
    Leser med glede at elevene hadde autentiske oppdrag med formidling fra konferansen.
    Tankevekkende at konferansedeltakerne satt som elever i videregående med hver sin pc: Lærene prater og elevene surfer.

    SvarSlett