mandag 28. mars 2011

Samling nr 2 og ung 3.0

Da har vi vært på samling nr 2. To fine dager på Campus med undervisning, diskusjoner, sosiale pauser med mer. Interessante forelesninger som denne samlingen handlet om bruk av diverse ikt-verktøy og lærings- og læreplanteori. Bildefortellinger, som vi lærte å lage i programmet PhotoStory, er noe som vil bli morsomt å bruke også privat ved framvisning av den siste tidens bilder når man har slektninger på besøk.

I morgen drar jeg på konferansen ung 3.0 i Sandefjord. Konferansen har et interessant program som jeg ser fram til å være med på. Artig med ekskursjonen til det nyåpnede biblioteket / læringssenteret på Sandefjord vgs, hvor jeg forhåpentligvis får plukket opp en del tips før vi på min skole skal i gang med egen nybygging.

5 kommentarer:

  1. Fint med postiv tilbakemelding på samlinga.
    Ung 3.0 ser ut til å være et fornuftig sted å være onsdag og torsdag. Ser at Eva Bratvold (Eva 2.0) skal ha workshop i "Si det med bilder - ungdom som produsenter" (Photo Story til bildefortelling og Xtranormal og Stop Motion Animation til animasjonsfilmer, eventuelt etter redigering i Movie Maker). Kult.
    Kos deg.

    SvarSlett
  2. Helt enig i at samling 2 var interessant. Jeg skal også til Sandefjord, så vi sees der. Tror det blir to inspirerende dager.

    SvarSlett
  3. Takk for det Thomas. Ja jeg tror og det kan bli veldig inspirerende, Nanna :-)

    SvarSlett
  4. JAg tror också att jag kommer att använda Photostory för mina privata bilder. Nu kan jag verkligen terrorisera mina släktingar med fotovisningar :-)

    SvarSlett
  5. Ta bilder i sandefjord, så får vi se hvor bra dere har det! Neste år blir det vel rene folkevandringen til konferansen ;)

    SvarSlett